-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33009 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:4

در پاسخ ادعاي مادّيها در مورد نظميهاي جهان خلقت گفته مي شود « كسي مي تواند تمام يا قسمتي از حوادث جهان را بي نظم معرفي كند كه به تمام اسرار آفرينش واقف باشد در حالي كه معلومات و كشفياتي كه نصيب بشر شده در برابر مجهولات بشر حكم صفر را دارد ممكن است طرف مخالف همين جواب را در مورد « اثبات نظام صحيح جهان » كه به اتكاء - معلومات كنوني صورت مي گيرد ، بخود ، برگرداند و بگويد : شما هنگامي مي توانيد نظام جهان را ثابت كنيد كه به تمام اسرار خلقت آشنا باشيد ، با اين علم محدود چگونه جهان نا محدود را حكيمانه مي دانيد؟
هرگز ما نمي گوئيم كه : با پيشرفت قابل توجه علم ، همه اسرار اين جهان براي بشر معلوم گشته است و تمام معماهاي جهان آفرينش حل گرديده است بلكه چنانكه دانشمندان مي گويند هر اندازه بر حجم معلومات بشر افزوده مي شود بهمان نسبت تعداد مجهولات وي نيز افزايش مي بايد بلكه ما مي خواهيم ثابت كنيم : اين جهان ( تا آنجا كه علم آنرا كشف كرده ، و پرده از روي آن برداشته ) داراي نظم حكيمانه و حيرت انگيزي است ، اما درباره آنچه از نظر علوم مستور مانده نمي خواهيم داوري كنيم ، ما مي گوئيم همين دايره اي را كه علم روشن ساخته سراسر نظم است و حساب ، البته اين دايره گرچه در برابر مجموع اسرار جهان خلقت حكم « صفر » را دارد ولي نسبت بخود دايره اندازه وسيع و قابل توجهي است همين اندازه براي اثبات وجود خداوند حكيم و دانا كافي است ، زيرا نمي توان يك - ميلياردم نظمي را كه علم روشن ساخته ، معلول تصادف و طبيعت فاقد شعور دانست بلكه مي توان آنرا نمونه اي از بقيه سازمان جهان هستي قرار دارد .
بد نيست براي روشن شدن مطلب اين مثال را در نظر بگيريد : فرض كنيد كتاب فوق العاده - قطور ضخيمي در يكي از سردابه هاي زيرزميني مربوط به زمانهاي گذشته بدست ما بيفتد و پس از سالها كوشش و تلاش مداوم و استفاده از صدها كتاب ديگر و استاد موفق شويم چند صفحه اي از آنرا بفهميم و در همين چند صفحه يك دنيا حقايق و اسرار بلكه در هر سطري نكته اي پر مغز و مطلبي عالي و - پر ارزش بيابيم كه حاكي از يك مغز بسيار توانا و علم سرشار باشد ما گرچه از مطالب بقيه كتاب و از - صحت و سقم آن بكلي بيخبريم ، ولي اجمالاً از همين چند صفحه مي توانيم پي ببريم كه اين كتاب اثر يك نابغه جهان علم و يك دانشمند لايق و برجسته بوده است بلكه ممكن است از همين چند صفحه اجمالاً بفهميم كه در صفحات ناخوانده هزاران اسرار و نكات پرمغز علمي است كه هنوز ما شايستگي درك آنرا پيدا نكرده ايم .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.